reklama

Kotleba v TV, Kotleba na FB, Kotleba aj na WC !!! Ako to robí?

Kým sa cez najčítanejšie články preklikám k takým, ktoré neriešia Kotlebu, strácam chuť na nové informácie. Pre odreagovanie teda opúšťam stránky mediálnych portálov a nechávam sa uloviť do sociálnej siete. Dnes sa však výnimočne nedozvedám nič o tom, čo moji priatelia práve robia, kde to robia, či sú pri tom smutnučkí alebo majú ďalší najlepší deň na svete. Za to ale bezpečne viem, že Kotleba je extrémista a pravdepodobne chystá tretiu svetovú vojnu. Zhodou okolností majú v statusoch presne to isté, čo som pred chvíľou čítal na sme.sk. Odchádzam teda tam, kam aj králi chodia sami, no čuduj sa svete, ten Kotleba ma vymákol aj na záchode. Cez reči, ktoré vedú kolegovia pri pisoároch, na mňa pomaly dolieha nervozita. Pán Kotleba, už ma nechajte na pokoji! Chcem žiť ďalej bežným životom. Cítim však, že cesta späť už nie je možná. Ostal som uväznený v jeho osídlach. Ako to ten človek robí?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Po počiatočnej naivnej defenzíve sa teda aj ja nechávam strhnúť vírom mainstreamu a pomaly sa stávam odborníkom na tému extrémizmus v Banskobystrickom kraji. Už už klikám „Sdílet" na článok ktorý, veľmi rázne odcudzuje Kotlebov extrémizmus, pretože to „lajkujú" ľudia, ktorých si vážim, až tu zrazu šok. Ako si to tak všetko spätne premietam v hlave, zisťujem, že niektoré výčitky, ktoré sú primárne adresované Kotlebovi, vlastne patria aj mne. Že ak sa všetci zrazu hanbia, že žijú v Banskobystrickom kraji, hanbia sa aj za mňa. A že ak Bratislavčan hovorí, že náš kraj je fašistický, úplne tým opovrhuje reálnymi problémami v kraji a voličmi, ktorí volili Kotlebu. Nezaujíma ich dôvod, prečo tak volili, ale len výsledok volieb.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno sa skončil filmový festival Jeden svet. Veľmi rád ho navštevujem a ani tento rok ma nesklamal. Mal som možnosť vidieť niekoľko dokumentárnych filmov, ktoré popisujú perzekúciu na Slovensku počas totality najmä v 50.tych rokoch. Zaujímavý bol tiež dokument o kauze Cervanová. Nemohol som si však nevšimnúť paralely medzi vtedajšími praktikami politikov a médií a realitou dnešných dní. Asi najviac mi v médiách vo väčšine príspevkov tohto typu vadí povrchné zovšeobecňovanie a označovanie všetkých kontroverzných názorov za extrémistické či konšpiračné. Mnohí blogeri, ale aj platení novinári, využívajú momentálnu situáciu na vytriedenie tzv. dobrých názorov od tých extrémistických. Vytvárajú tak súbory názorov na rôzne udalosti, či témy a subjektívne vytvárajú týmto súborom názvy resp. škatuľky ako napríklad extrémizmus, zdravý rozum a podobne. Takto sa im darí vytvárať unifikovanú všeobecnú mienku, presne tak, ako to robili komunisti. Potom si už len otvorím FB a môžem hodnotiť výsledky tejto práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kotlebu som nevolil a ani nebudem voliť. Niekoľko jeho názorov je v rozpore s tým, čomu verím. Som pyšný na to, že máme demokratický štát a dúfam, že sa nedožijem toho stavovského, tak ako to navrhuje on, pretože si nemyslím, že je to na túto dobu vhodné riešenie. Podľa typu ľudí, ktorými sa obklopuje, mám tiež vážnu pochybnosť, či chce rómsky problém riešiť v súlade s kresťanskými hodnotami, ku ktorým sa hlási. Myslím si ,že majú za úlohu vyvolávať hlavne strach a s tým samozrejme nesúhlasím. Spochybňovanie Norimberského procesu tiež nie je podľa môjho názoru šťastná cesta. Problémom však je, ak do škatuľky s extrémistickými názormi hádžeme všetky tie, ktoré sa nám práve hodia a zneužívame momentálnu situáciu na presadenie resp. úplné zdiskreditovanie, inak kontroverzných a diskutabilných názorov. Veď kto si v tejto atmosfére dovolí verejne obhájiť niektoré svoje názory, ak sa hoci len z malej časti zhodujú s tými Kotlebovými? Okamžite by bol označený za jeho voliča a teda extrémistu a tak by sa našiel vinník, na ktorom sa môžeme vyventilovať a zabudnúť na podiel vlastnej viny na momentálnej situácii. To, že nejaký novinár alebo politik označí napríklad kontroverznú etapu slovenských dejín za obdobie fašizmu, neznamená, že historici sa zhodli, že to tak naozaj je. Mnohí z nich by sa v tejto veci vyjadrovali len veľmi opatrne, pretože je to veľmi komplikovaný problém. Novinár v tom však má jasno a tí ktorí s ním nesúhlasia sú extrémisti hoci by to boli hneď profesori histórie. Paralela s praktikami komunistov ako vyšitá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledok môjho zamyslenia - spomínaný článok na FB som nakoniec nezdielal.

Ján Mikula

Ján Mikula

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel, pracujúci, občan, volič, muž - dieťa ... a snažím sa v tom zorientovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu